Perşembe, Ocak 24, 2013

Mevlana "Duasiz usur yurekler"

"Duasiz usurmus yurekler bil! Sana bir dua eden olsun, seninde bir dua ettigin!.
Bilmezsin hangi kirik gonlun duasidir karanliklarini aydinlatan, sana ummadik kapilar acan.
Bilmezsin kimin icin ettigin duadir seni boyle ayakta tutan."
Hz. Mevlana



Hayatimin  bir yerlerindeki boslugu dolduran bir sozdur yukaridaki, ruhumu cok iyilestirendir. Yolumu aydinlatir Hz.  Mevlana ve Sem's kilavuzumdur benim "bir garip yolcuyken hayat yolunda" kaybolursam isigimdir. Once annem, sonra Mevlana ve Sem's bana Allah sevgisinin en yalin ve en korkusuz halini ogrettiler bana, sevmemi ogrettiler guzel Allah'imi ve dua etmeyi. Bir gun annem bana " Ne zaman kendini kotu hissedersen nerede oldugun onemli degil dua et, Allah seni duyar." demisti, hatirliyorum garipsemis ve sormustum istedigim zaman icimden geldigi sekilde dua etmem uygun mu? tabi ki!demisti annem, onunla baslayan dualarim Mevlana sayesinde tam kalibini, yonunu, derinligini buldu. Onun sayesinde ogrendim Allah'tan korkulmamasi gerektigini, sadece ve sadece Allah askinin yeterli oldugunu.

Simdiki zamana gelirsek duanin dinimizdeki yeri disinda, bir de ruhu iyilestirici etkisi arastiriliyormus. Bilim adamlari hasta insanlarin iyilesme sureclerinde  duanin  cok faydali oldugunu gorup bu konulari daha derinlemesine arastiracaklarmis. Ruhu iyilestirdigi, insanda hosgoruyu artirdigi, olumsuz duygulari azalttigi ve daha bircok  faydasi gozlemlenmis.

Her firsatta dua ediyorum kendim, kizim, aile fertlerim, dostlarim ve butun insanlar icin. Su anda bulundugum yerde eksilerin altinda hava durumu, hersey donmus bir sekilde, ben disarda calisanlar  ve evi barki olmayanlar icin dua ediyorum.
Dualarimla,

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder