Salı, Mart 18, 2014

Yasina ve yaptiklarina bak

Bize yanlislikla gelen mektubunu vermek icin kapisini caldigim yasli komsum, kahve icmeye gidiyorum gelir misin dedi? bayilarak evet dedim cunku yasli insanlarla muhabbeti cok severim ve onlarin hayatlarindan muhakkak kendime bir ders cikaririm ki, nitekim de oyle oldu.


Yasina ve yaptiklarina dikkat lutfen!

Benim guzeller guzeli pamuk sacli komsum 86 yasinda ve yalniz yasiyor. Araba kullaniyor, kuaforune gidiyor, yemeklik alisverisini kendi yapiyor. Babasini hic tanimamis, uzun zaman once gencecik evladini kaybetmis, esini kaybetmis ama bunca kayip karsisinda o yasama istegini hic kaybetmemis! inanmazsiniz hala dudaklarinda rujla geziyor..


Oyle guzel soz ediyorki olumden

Biliyorum diyor komsum kisa bir sure sonra olecegim ve oglumla esimin yanina gidecegim artik onlarla bulusmaya hazirim, ama bana verilen bu muhtesem hediyeyi -yani hayatini- son nefesime kadar keyifli yasayacagim dedigi anda utandim kendimden, kendime yarattigim uzuntulerden ve daha bir yigin seyden. Benden 36 yas buyuk komsumla onun kullandigi arabada gidip kahve ictim, gunesin yuzunu yeni gormeye basladigimiz bu gunlerde parkta kisa bir yuruyus yaptik ve bu arada basladi bana hayatla ilgili dersler vermeye. Tam bir solene donustu kahve muhabbetimiz. 

Hayat dersi basliyor..

O ne der bu ne der? diye yasamiycaksin hayatini, kendin nasil istiyorsan kimseye aldirmadan yasayacaksin, cunku insanlar bayilir birbirini elestirmeye dedi. Insanlarin ne dedigini cok ciddiye almadan yasayacagin guzel anlari yasa bu hayat senin, baskasi karisamaz, karismalarina musaade edersen  ilerleyen yillarinda sana ciddi bir hastalik olarak geri gelir bu sikintilar diye devam eden konusmamiz, "kizim beni onunla yasamam icin yanina cagiriyor ama tasinirsam her seyime karisacak" o yuzden kendi evimde mutluyum deyip bittiginde ben  saskinliktan kucuk dilimi yutacaktim.

Final

Eve dondugumde bir yigin soru isaretiyle bogusup kendime cok kizarken buldum kendimi. Bugun sohbet ettigim insan suratima tokat gibi indirmisti kendi hayatima yaptigim haksizliklari. Hemen akabinde tutabilirsem bir de soz verdim kendime bakalim, kimsenin ne dedigini umursamadan yasayacagim hayatimi bundan sonra. Biraz zor olacak ama bakalim basarmaya calisacagim. Hepimize saglikla ve mutluluk icinde yasayacagimiz uzun yillar diliyorum.

6 yorum :

  1. Öyle de olmalı zaten. Ben bir ara kafayı sıyıracaktım kendimden çok milletin görüşlerini, acabalarını düşünmekten. Fakat öyle yaşanmaz, çünkü nasıl olursak olalım muhakkak bize akıl vermeye, arkamızdan laf etmeye yada eleştirmeye dünden hazır olan yüz binleri bulabiliriz :) O yüzden evet, umursamamak gerekiyor yaşarken, o yüzden de artık yapmak istediklerimi yaparken kim ne der diye düşünmüyorum. Hayat benim, yaşacak ve öleceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dogru olan o ne der, bu ne der diye dusunmeden, ozgurce yasmak. Bir tane hayatimiz var ve bir gun olecegiz. Tesekkur ederim sevgili Admin yorumun icin, benim cok guzel isler cikaran blog arkadasim sevgiyle kal. Bu arada yine yazacagim bayiliyorum senin cikarttigin islere.

      Sil
    2. Evet, o yüzden kendimizi değiştirmemiz şart, bir gece kendimize format atmak üzere kalkalım ve uyandığımızda hayatımızı yaşamaya, onun değerini bilmeye başlayalım. Çokta fifi felsefesine geçmekte geç kalmayalım :)
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Sonuna kadar katiliyorum sana, cok kucugumsun ama bana verdigin akillar icin tesekkur ederim sevgili Admin. Bosuna dememis atalarimiz "Akil yasta degil bastatir." diye. Aklinla cok yasa.

      Sil
  2. Psikolojide yüksek lisansta bir hocam "insanlar size ne söylüyorsa kendi hakkındaki düşünceleridir aslında. Kendisinin kilo aldığını düşünüyorsa kilo aldığınızı söylerler" Yani herkes kendinden başka hiç bir şey düşünmüyor aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok basit aciklamayla "insan kendi gibi bilirmis karsisindakini" demek gibi bir sey sanirim. Ama tam olarak buradaki muhatabini anlayamadim hocanizin dusuncelerinin, yasli komsum mu yoksa benmiyim? Size insanlarin kendisini dusunmesi konusundaki fikrinizden oturu katiliyorum, hatta bencillik derecesinde olduguna inanarak. Tesekkur ediyorum yorumunuz icin, sevgilerimle.

      Sil