Cuma, Mart 28, 2014

Evreka ev islerine cozum buldum

Ben hicbir zaman ev islerini cok seven hatun olamadim, bir evin temiz ve hijyen olmasi onemlidir benim icin ama duzenli olarak bir isi uzun sureli yapamam.


Benim iki tane ablam var inanin bir yatak duzeltirler, bir utu olaylari vardir gorseniz cok sasirirsiniz. Buyuk ablam; duzenli olarak kalkar kalkmaz sanki cetvelle duzeltilmis gibi yatak yapar, kucuk ablam ic camasirlarina kadar utuler, bense offf ya! niye hep biz yapiyoruz  bu isleri, evin erkekleri niye yardim etmiyor diye cemkirirdim.

Bu arada hic tembel ya da pis degilim boyle dusunurseniz alinirim. Cok agir islerde ve cok uzun saatler calistim hatta belim uzun sure ayakta calismaktan arizalandi ama ne yapayim ev islerini her gun tekrarliyorsun ya, o beni fena halde bozuyor.   

COZUM ARADIM 
Evvel zaman icinde, kalbur saman icinde biz butun kardesler bekarken eski hamam icinde, ev  halkinin isler konusunda dikkatini cekmek icin yazdigim bir notu bulunca oley, oley, oley!.. Bu yaziyi yazmak sart dedim kendi kendime. Olurda bir kadin arkadasima bir parca katkim olursa bu yazdiklarimla ne mutlu bana.

Durustce itiraf ediyorum asagidaki listede yazdiklarim butun kardesler bekar ve bir aradayken is yapmamak icin benim formullerimdi. Ablamlar bu yaziyi okurken burda durup, "Tembeldin ama her zaman durusttun." diye sevecekler beni yine biliyorum.

EVREKA, EVREKA

 1 - Kendi tabagini yikasan ya da makineye koysan fena mi olur?
 2 - Dolabindan aldigin ve giydigin giysileri yerine as, bunu niye baskasindan bekliyorsun?
 3 - Kendi yatagini kendin yap cunku orda sen uyudun.
 4 - Dusurdugun bir seyi  kaldirsan iyi olur, dusurdugunu fark etmemis gibi davranma...
 5 - Telefon calinca lutfen biri cevap versin, herkes evin annesine ya da kizina bakmasin.
 6 - Mutfak dolabindan cikardiklarini geri koysan, tezgahin uzerinde konaklamasi gerekmiyor.
 7 - Kirlilerini yikaman en makbulu ama yikayamazsan makineye kadar bir zahmet goturuver.
 8 - Evin diger ferdinden emanet her ne aldiysan geri verirsen bir daha istemeye yuzun olur.
 9 - TV ya da radyoyu actiktan sonra istemedigin zaman kapatipta gidebilirsin, ardindan biri niye kapasin?
10 - Cok rica ediyorum bir gun butun bunlari tek basina yapan anneniz, esiniz ya da kiz kardesiniz aglarsa siniri bozulup sarilip opun, sevdiginizi soyleyin ve en kisa zamanda bir cicek demetiyle gonlunu alin hic kolay degil bu ev isleri. 

Sevgili kadinlar saglikla yasayin, sevgi eksik olmasin yasaminizdan, gonlunuzden gecen guzelliklerle bulusun, vallahi hakkiniz odenmez.                  





3 yorum :

  1. Sevgili Mukaddes;
    vallahi çook doğru evreka evreka'lar olmuş :) yerinde tespit vesselam:)
    blogunu takibime aldım sanıyordum fakat güncellemelerde çıkmayınca farkettim ki olmamış, ama şimdi hallettim şükür, kocamaaan öpüyorumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enerjine, bloguna, blog resmine bayiliyorum. Resmi begenmene sevindim, Epeydir albumumde sakliyordum belki bir gun kullanirim diye ama seni taniyinca benden daha cok sana yakisacagini dusundum ve gordum cok yakismis sana. Yazin icinde cok tesekkur ediyorum sevgili pembis. Bende opuyorum sevgiyle...

      Sil