Cumartesi, Mart 08, 2014

Kadinlar, hem gulelim hem de birbirimize destek verelim

SONSUZA DEK MINNETTARIM yuce rabbime beni disi olarak yarattigi icin. Cok soz dinleyen bir kiz evlat olmadigim icin zor gecse de genc kizligim ve sonrasi hic ama hic mutsuz degilim cinsiyetimden. Cok cocuklu bir ailenin uc kizindan biriyim, teyzeyim, halayim, bircok insanin kadin arkadasiyim, hayatimin en degerlisi kizimin annesiyim, ben bir KADINIM.



Cok inanan biriyim kadinin gucune, isterse cok seyi degistirebilecegine, dunyada neye elini degdirirse onu muhtesemlestirecegine, isterse benim diyen insanin beceremedigi isleri bir cirpida bitirecegine, hayatin seyircisi olmadan icinde  ve tam ortasinda bulunarak mucizeler yaratacagina inanirim. Dunyanin cok cekilmez olacagini dusunurum kadinlarsiz.

Bazi toplumlarda zordur kadin olarak yasamak cunku haddini bilmez birileri cikar canini yakar kadinin fiziksel ya da ruhsal. 26 sene once esim vefat ettikten bir sure sonra is gorusmesi icin gittigim bir yerde dukkanin geri kafali sahibi benim dul oldugumu duyunca "burasi namuslu bir yer" demisti ve ben dun gibi hatirliyorum Taksim'den Besiktas' a aglayarak yurumustum. Iste boyle haddini bilmezler cikar bazen kadinlarin karsisina, haddini bildirmek lazim hicbir seyden cekinmeden, boyle dusunenleri yok etmek icin,daha cok okuyalim.



Kadinsan ve bir de dogal davraniyorsan karsindakine cins ve cinsiyet dusunmeden, samimiysen ve ustune ustluk kahkahalarla gulersen birilerinin yaninda "iffetsiz kadin" damgasi yersin, baskiyla yetismis insanlardan olusan yasadigin toplum seni hemen "otekilestirir".  Bir yerlere gece gezmesine gitmen ve arkadaslarinla birkac kadeh bir sey icmen kulagina ikinci ucuncu deligi deldirmen ustune ustluk bir de  dar pantalon giymen tecavuzun hafifletici sebebidir, boyle dusunup kadini ezenlere karsi, daha guclu olalim.

Bir de cocuklugunu yasamadan kadin olmaya zorlananlar var aramizda, cocukken cocugunu dogururken olenler var, onlar icin soylenecek yeterli soz var mi bilmiyorum? her seferinde dugum dugum oluyor bogazim, insanligimdan utaniyorum onlarla ilgili bir haberleri duydugumda boyle sapikliklari hicbir cocugun yasamamasi icin, Kardelenler'i yasatalim, egitimleri icin caba gosterelim.

Anlasamamis esiyle ve mutsuz olarak yasamak istemedigi icin yol ortasinda delik desik edilen hemcinslerimiz var ve  cogu zaman olen kadinin ailesi tarafindan namusumuzu temizledi diye korunan eli bicakli katiller var etrafta, artik daha fazla kadinin oldurulmemesi icin elimizden geleni yapacagimiza dair, soz verelim.

Soz verelim kendimize bugun; daha guclu olmak icin, istedigimiz hayati yasamak icin, bizi eliyle ve diliyle kimsenin  taciz etmemesi icin, istedigimiz kadar cocuk yapma hakkinin bizde oldugunu herkesin anlamasi icin, kadinin cok onemli bir varlik oldugunun kabullenilmesi icin, kendi bedenimize  ait soz hakkinin kendimize ait olduguna ve kimsenin o nadide bedeni incitme hakkinin  olmadigina ve bundan boyle kadinlarin hakettikleri sekilde yasamasi icin caba gosterecegimize dair, 
SOZ VERELIM, TUTALIM VE   DAHA COK KAHKAHA ATALIM...



                                         





6 yorum :

  1. 8 Mart Dünya Kadınlar Günün kutlu olsun sevgili arkadaşım..Düşüncelerine sonuna kadar katılıyorum.. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ediyorum bu guzel kutlaman icin, sevindim begenmene. Butun aci ceken kadinlara daha mutlu yarinlar diliyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Sizin yaşadığınız durumu -dul olma- ben de yaşadım. Üstüne hemcinsimiz tarafından incitilerek. Olayı anlatmayacağım. Epey tepkili davrandım. Yanlış anladığımı vs söylediler.
    Acı ve ilginç şeyler yaşanıyor. Kimileri başına gelmeyen durumlar için çok rahat fikir yürütüyor.
    Kadınlar gününüz kutlu olsun. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimcigim cok uzuldum yasadigin aci icin, evet bazen kadinin kadina ettigini hicbir erkek yapmiyor biliyorum. Acimasiz olabiliyoruz birbirimize maalesef. Umarim yaralarini biraz olsun sarmissindir ve biraz daha iyicesindir. Hepimizin gununu kutluyor ve sevgiyle ve mutlulukla yasamani diliyorum.

      Sil
  3. Tesadüfen eski yazılarınıza göz atınca öğrendim eşini kaybettiğini öğrendim, Allah eşine rahmet etsin sevgili arkadaşım, sana da sabırlar versin, sağlıklı uzun ömürler versin.
    O olayda senin ağlamana o kadar üzüldüm ki, halbuki "sizler Allah gecinden versin bir kalp krizi, bir otobüs kazası, sizler ölseniz geride bıracağınız eşleriniz namussuz mu olacak?" deyip onları ağlatacaktın! Orada onların canına okuyacaktın! Ay şu anda nasıl hırslandım bilsen! Hani desen ki "müjde şu adreste o adamlar" gidip canlarına okuyasım geldi ama aradan öyle zaman geçmiş ki, olayı da, seni de hatırlayamayacaklarından inkar edeceklerdir...

    ben de erkek olmadığıma memnunum, ayrıca valla şu erkek denilen tür yaratılmasaydı çok mutlu olacaktım diyorum. Bu kadar beyni iki bacağının arasında bir tür olamaz. Kız kardeşe taciz, öz evlada taciz, eşeğe, köpeğe taciz kusurlu imalat! Ya beni başka gezegene ışınlasınlar, ya erkekleri başka gezegene ışınlasınlar.

    sevgilerimle

    not: yorum göndermeden önce "kelime doğrulama" isteniyor
    biraz zor oluyor yorum göndermemiz hani bilgin olsun
    dilersen ayarlardan değiştirebilirsin:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mujde Dural cok tesekkur ederim yorumunuz ve desteginiz icin. O alcaklar benden sonra kimbilir kac kadinin canini namussuzun onde gideni olduklari halde yaktilar, Allah islah etsin onlari. Erkekler Mars'tan Kadinlar Venus'ten diye bir kitap vardi uzun yillar once, orda o kadar guzel anlatilmis ki iki cinsiyetin farki. Her turlu sapik iliski yasaklarin oldugu ulkelerde daha cok inanin bana. Bu arada ben sizi takip ettigimi saniyordum, dun bir baktim sasirdim. Bundan sonra daha yakin olacagiz birbirimize sanirim. Hemen kontrol edecegim yorum birakma sorununu. Cok sevindim sizi burda gordugume, sevgilerimle.

    YanıtlaSil