Pazartesi, Mart 24, 2014

Karnabahardan kekler

Hepinize merhabalar efendim, bugun degisik bir yaziyla karsinizdayim, bir yemek tarifiyle. O kadar degisik ve saglikli ki paylasmadan gecemedim. Un yok, yag yok ama kek kalibinda pisen bir karnabahar kek tarifiyle huzurlarinizdayim.


Sebze ve peynir yemeyen cocuklarin anneleri memnun olur diye dusundum bu tarifle.
Yabanci bir sitede gordum, pisirdim ve begendigim icin olculeri bizim tariflere uygun olarak degistirerek sizlere sunuyorum efendim.

Biliyorsunuz ben yemek blogu degilim, hicbir yemek blogu arkadasim beni yanlis anlamasin lutfen hepsinin emegine saygim sonsuz, sadece degisik bir tarif olup hoslanacaginizi  dusundugumden "Hayata dair" de paylasmak istedim.

Malzemeler:
1 orta boy karnabahar, ciceklerinden kesiniz efendim
3 dis sarmisak
1 kahve fincani lebne ya da krem peynir
1 neskahve fincani rendelenmis kasar peynir
1yemek kasigi ince dogranmis maydanoz
2 tam yumurta ve ayrica 2 yumurtanin beyazi
damak tadiniza gore tuz ve karabiber

Oncelikle firininizi 205 dereceye ayarlayin.

Yapilisi:

Karnabaharlari buharda haslayin, haslama islemi icin aletiniz yoksa tel suzgecinizin icine karnibahar ve sarmisaklari koyun. Suzgeciniz hangi tencerenizin agzina oturuyorsa o tencerenin dibine 2 santim kadar su koyun, ustunede suzgeci ve en ustede kapak, bu sekilde 10-12 dakika haslayin. Buharda haslama amaci fazla sulu olmamasi icin.

Haslandiktan sonra  iyice kurulayin kagit havluyla ve pure haline getirin sarmisaklarla beraber. Robot varsa robotla, yoksa karistiriciyla nasil yaparsaniz yapin ama pure yapin lutfen. "Ne kadar zormus yahu yemek tarifi vermek, Allah yardimcisi olsun yemek blogu yapan arkadaslarimin."

Derin bir kaba bosaltin pure yaptiginiz karnabahari ve  icine peynirleri, maydanozu, 2 yumurtayi, tuz ve karabiberi ekleyerek cirpin.
Baska bir kapta 2 yumurtanin beyazini kopurene kadar cirpin ve gayet nazik bir sekilde obur malzemelere ekleyin. "Yumurtanin beyazina karsi nazik olmazsaniz, tavugun kalbi kiriliyormus."

Hani kucuk kek kaliplari var ya (muffin kaliplari) onlari sprey yagla yaglayin ve icine yarisini gececek kadar hazirladigimiz malzemeden koyun ve onceden 205 derece isittiginiz firinda altin rengi olana kadar pisirin.
Tarifte 20-25 dk. yaziyordu benimkiler 30 dk.yi gecti, her firin ayni surede pisirmiyor.

Ortaya boyle sevimli ve lezzetli kekler cikiyor ve dumani ustunde tuterken yerseniz tadina doyum olmuyor.

Bir ufacik ipucu: Buradaki en onemli nokta 2 yumurta beyazinin karisimi bir arada tutmasi, o yuzden bu sekilde bence baska sebzelerle de denenebilir. Ayni karisim ve patates mesela bana cok hos geldi.

Afiyet bal seker olsun...



5 yorum :

  1. ellerine sağlık arkadaşım. Çok lezzetli görünüyor. Yemek tarifi konusunda da gayet iyisin... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Sen bir omre bedelsin, artik senin yazilarini, yorumlarini tanidigim birini arar gibi ariyorum. Selvi+guzel anne+guzel arkadas+guzel es+sen cok onemlisin=Nermin Gungor.

    YanıtlaSil
  3. Canım sen de benim için öylesin, bugün çok yoğundum o nedenle bloğuma yeni bakıyorum ve yorumunu yeni okuyorum. Bence güzel olan sensin...sen de benim için çok değerlisin, çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Mukaddes Hanım :) Madem ki Hayata dair yazıyorsunuz yemek tarifi vermeniz kaçınılmaz oluyor. Çünkü, yemek hayatın keyifli taraflarından biri. Karnabahar çok sevdiğim kış sebzelerinden biridir. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katiliyorum size Rabia Hanim, sadece benim biraz fazla hassas dusunmek gibi bir sorunum var, yemek bloglarina haksizlik etmeyeyim diye dusundum. Tesekkur ederim desteginize ve yorumunuza. Sevgilerimle.

      Sil