Çarşamba, Nisan 30, 2014

AYSE ARMAN roportaja geldi

Cocuklugumda buyuyunce meshur olacagim ve en unlu  gazeteciler benimle roportaj yapmaya gelecek diye bir hayalim vardi. Ya sporda ya sarkici olarak ya da sinema yildizi, ne olursa olsun meshur olacaktim. "Misafir umdugunu degil buldugunu yer." lafi vardir ya bende misafir oldugum su dunyada umdugumu yiyemedigim icin meshur olamadim ama olsun cok iyi seyler oldum.
En onemlisi iyi bir insan oldum.
Meshur olamadim diye karalar baglamadim ama umidimi de tam olarak hic yitirmedim. Bendeniz cennet kusu gecen gun unlu olsaydin hangi gazeteci seninle roportaj yapsin isterdin sorusunu kendisine sorunca, cevap Ayse Arman oldu ve asagidaki  roportaj boyle bir hayalin sonucu gerceklesti.

Hayat zaten bir oyun degil mi? Bugunku oyunumuzun konusu benim hayatim, basrolde degerli sanatcimiz Oscar odullu Mukaddes Tiryaki, gazeteci kadin Ayse Arman olsa kime ne zarari olacak allah askina? hadi oynayalim...
Konu o kadar derinki bir gune sigmadi, yarin devam edecek  ve olay yaratacak bir Ayse Arman roportajiyla bas basa birakiyorum sizi. Iyi okumalar.

Ayşe Arman

Mim'lemis kadin beni ne yapayim?
A.A.- Mukaddes hanim merhabalar biraz cocuklugunuza gidelim mi?
M.T.- Gidelim tabi cok severim cocukluguma gitmeyi. Karadenizli bir anne babanin 7 cocugunun 6'ncisiyim. Cok kalabalik bir aile olunca maalesef cok fazla ozel anisi olmuyor insanin.

A.A.- Cocukken en korktugunuz sey neydi?
M.T.- Asi olmak, okullara gelirdi igneci ve ben cok korkardim. Ikinci sinifta bir gun asidan kactim, komsunun yataginin altina saklandim, komsu gezmeye gitmis aksama kadar evde kilitli kaldim ama hala korkuyorum asidan.

A.A.- Cocukken yasadiginiz en korkunc olay?
M.T.- Cok buyuk bir yanma olayi gecirdim. Annecigim bir turlu yanmayan sobaya gaz dokup duruyordu, anne kizgin sobaya gaz dokup durma, alev parlar yanariz diyen cumlemi  daha bitiremeden koca bir alev butun elbisemi tutusturdu. Annem olucem diye korkmus ama, hastaneye giderken elma isteyince anlamiski arsiz kizi olmuyor. Sonra adim "som agizli" sen agzini acma diye kaldi.

A.A.- Genc kizlik doneminiz nasil gecti?
M.T.- Genc kizlik donemim buyuk bir aciyla basladi. 14 yasinda annemi yanimda kaybettikten sonra deniz kizi girdi ruyama bir daha iflah olmadim.

A.A.- Cok uzuldum, duygularimi nasil anlatacagim bilemiyorum?
M.T.- Tesekkur ederim, cok agir acilar bunlar kolay anlasilip anlatilamiyor.

A.A.- Sonrasi?
M.T.- Her seyin sonrasi cok daha zor bence. Evin buyukleri verdiler kendini ickiye, uc kiz kardesiz ve 7 yasinda kucugumuz bir seylere cabaliyoruz ama neye cabaliyoruz hicbir bilgimiz yok. Daha cok ablamlar cabaladi o donem.

A.A.- Off ya zormus hakikaten, peki isin icinden nasil ciktiniz?
M.T.- Hala bilmiyorum nasil ciktik, ciktik mi cokta emin degilim. Annemden 4 sene sonra gencecik abim vefat etti isin iyice tadi kacmaya basladi. Erkekseniz teker teker gelin lennnnnn ne bu boyle sagli sollu geliyorsunuz diye dirlandik bir sure ama dirlansanda, zirlasanda yapacak bir sey yok toparlanacaksin. Biliyor musun sevgili Ayse "Selvi agaci her firtinada yere kadar egilip, firtina bittiginde toparlanip ayaga kalkarmis." Yillar gecipte o gunleri dusundukce iyi ki Allah selvi gibi yaratmis bizi diye hep sukrettim.

A.A.- Sormaya cekiniyorum artik, hic mi iyi bir seyler olmuyor?
M.T.- Olmaz olurmu, asik oldum ortaokulda. Pek yakisikli Almanya'dan geri donus yapmislar, kirmizi Converse'leri vardi ayaginda hic unutmam. Bu kalp pir pir atiyor ama tam bir molozum. Cocuk beni okula gormeye geliyor beraber yuruyelim diyor, beni gorsen arada 3-4 metre aciklikla yuruyorum.

A.A.- Gelecekle ilgili hayaller var mi?
M.T. Olmaz olurmu, tek hayalim meshur ve zengin olup kardeslerimin hayatina keyif katabilmek. Ben bir Don Kisot'um.


A.A.- Ilerleyen yillarda ne oldu?
M.T.- Liseyi biraktim, calisma hayatina girdim, oyle sarkici falan olarak degil normal bir eleman olarak.Ise gidip gelirken martilar en yakin arkadasimdi, hala arkadasimdir onlar butun hayatimi bilirler, ya disindaydim cemberin ya da icinde yer alacaktim, ben disinda martilarla daha mutluydum.

A.A.- Ilk ask ne durumda? hicbir heyecan yok mu opusup, koklasmak gibi?
M.T.- Ne alem kadinsin Ayse, senin bu pat diye soran tarafini cok seviyorum. Ilk ask gitmis, bitmis farkina varmadan. Biraz elim para gordu ya liseyi disardan bitirmek icin dersler almaya basladim ve evin erkeklerini takmamaya hatta asi bir sekilde kavga etmeye basladim onlarla. Valla ben dogustan arizaliymisim.  Ablamlar yazik, beni evin erkeklerine karsi korumak icin cok ugrasiyorlardi ama ben bir ceviz agaciydim Gulhane Parki'nda ne ablamlar farkindaydi ne de abimler farkinda.

A.A.- Yani tam kitaplara konu olacak bir hayat, soracagim butun sorular kafamda tutuklu kaldi. Allah askina sonra neler oldu?
M.T.- Ablamlar teker teker evlendiler, benim o donemlerim tam bir, bilmiyorum ki tam bir ne? offf tikandim icim daraldi Ayse, bilirsin seni cok seviyorum, bu yogunlugumun arasinda sana zaman ayirdim ama devamini yarin yapabilir miyiz lutfen? Cunku devami da basi kadar yogun olaylarla dolu, kaldiramam bugun hepsini.

A.A.- Tamam Mukaddes hanim, siz nasil isterseniz, yarin devam ederiz.
M.T.- Opus ver o zaman bana anlayisli kadin, seviyorum seni...

TO BE CONTINUED.............DEVAM EDECEK

Hamis: Gorsel tabi ki alinti, Ayse Arman hayaldir.


15 yorum :

  1. Ayyy bayıldım ben röportaj olayına ;) yaşadıklarınıza ise üzüldüm ama hayat bazen cpk acımasız olabiliyor. 2.bölümü merakla bekleyeceğim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim hayat bazen bazilari icin zor olabiliyor ve degistirmeye gucumuz yetmiyor. O zaman "selvi" olmamiz gerekiyor, bende oyle olmayi sectim. Begenmene cok mutlu oldum, bu yeter bana. Yarin gorusuruz, sevgilerimle. Kendine her daim iyi bak.

      Sil
  2. Devamını çok merak ediyorum... Öptüm asi arkadaşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaaaa hakikaten arizali asiydim, hala haksizliklara karsi cok asiyim. Gorusuruz arkadasim yarin, sevgiyle kal, saglikla uzun yasa. Ben daha cok optum cunku cok severim sevdiklerimi opmeyi.

      Sil
    2. yazı hala hazır değil mi? Meraktan öleceğim burada.. Benden de kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  3. Devamini merakla bekliyecegim ...sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarin gorusmek uzere o zaman, yorumun icin tesekkur ederim. Saglikla ve uzun yasa, sevgilerimle.

      Sil
  4. Sevgili asi kardesim ne kadar guzel yazmissin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanin kimler gelmis nacizane ziyaretime. Tesekkur ederim basarip yorum biraktigin icin, benim buyuk selvim. Seviyorum seni biliyorsun ekmegi suya banip yer gibi.

      Sil
  5. cok guzel kalem tutan ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim guzel yegenim, sizin kalem tutan ellerinizin, beyninizin, gucunuzun, bizden cok daha fazla oldugunu unutmaman dilegimle. Seviyorum seni.

      Sil
  6. Yazdıklarınız çok güzel, bugün biraz duygusalım galiba, gözlerim doldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim, hislisin de ondan. Ne yapalim bazen sert geciyor firtinalar.Gozlerinden operim gulsun daima o gozler. Sevgilerimle.

      Sil
  7. Çok üzüldüm, insanın anne, babasını 70, 80 li yaşlarda kaybemesi bile katlanılamıyorken:( üstüste iki acı kayıp, felek ne bu ya:( hep derim herkesin hayatı roman, kimsenin acısı da kimseye benzemiyor arkadaşım:( Allah sabırlar versin güçlüsünüz ki atlatmışsınız...
    bu arada ben röportaj deyince sizin Ayşe Arman'ı tanıdığınızı ve onunla röportaj yaptığınızı sandım önce:)) olsun böyle de güzel:) hatta daha güzel çünkü Ayşe Arman'ı sevmem pek..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Aslinda cok atlattigim soylenemez, hala cok burnumun diregi sizliyor ama her gun ayni aciyla yasanmiyor. Bende hep soylerim herkesin kendine gore hikayesi var, benimki bana gore, sizinki size gore aci, kimbilir daha ne acilar var. Hayatin keyifli yonlerini gormekten baska caremiz yok aslinda, cok basarili sayilmasamda bu konuda elimden geleni yapiyorum. Sevgiyle, saglikla ve uzun yasayin.

    YanıtlaSil