Cumartesi, Nisan 05, 2014

Gozu kor olmayasica stres

Sevgili dostlar Amerika'da yapilan ve bilimsel olarak ispatlanmis bir gercegi ogrendim, sizlerle de paylasmak istiyorum. STRES dunyada birinci derecedeki olum sebebiymis. Asagidaki hastaliklarin olusmasinin bas sebebi de o gozu kor olmayasica stresmis haberiniz ola dostlar.

  • Kalp hastaliklari......................Asiri sigara icme
  • Felc..................................Nefes problemleri
  • Yuksek tansiyon.............Ulser
  • Kolit.......................................Bobrek hastaliklari
  • Hassas barsak sendromu...........Astim
  • Romatizma............................Asiri yemek
  • Depresyon.....................Alerji
  • Migren...................................Cilt hastaliklari
  • Seker hastaligi...................Cinsel problemler
  • Uykusuzluk...........................Yorgunluk ve tukenmislik hissi                         

Bu kadar zarari varsa bedenimize biz bu stresin basini ezeriz hem de fena ezeriz, onu hayatimizdan silip supururuz degil mi?


Yillardir kisilik gelisimine ve rahatlama yontemlerine ait cokca kitap okuyup arastirmalar yaptim.Hayatimin temel prensipleri asagida siraladiklarimdir. Bunlara yoga ve meditasyonuda eklersek bence "stres bizden korksun" diyorum.

Elimden, dilimden, gonlumden geldigince yontemlerim

Benim stresle bas edebilme listemin birinci sirasinda gulmek var, bolca gulmek. Inanin kizim bazen bana gicik oluyor boyle arsizca nasil gulebiliyorsun diye? ama ben yikilmadim hala guluyorum.

Aglamak gulmenin kardesidir, kalbinin nasil kirildigini sozlerle anlatamadigin zaman, gozlerinin konusma halidir aglamak, sakin utanma!

Gecmisteki kayiplari, uzuntuleri, nefreti ve bizi uzen her ne varsa bugune tasimayalim, birakalim gitsin o duygular karartmasin icimizi.

Kendi kendimize mutlu olmayi basaralim, cunku birinin bizi mutlu etmesini beklersek cok bekliyoruz maalesef.

Onun bunun ne dedigiyle ilgilenmemek gerekiyor sanirim, cunku agzi olan konusuyor.

Cok dusunursek cozum buldugumuz anlamina gelmiyor, zamana birakalim o her seyi oyle ya da boyle hallediyor.

Yardimlasalim her konuda birbirimizle, gorun bakin birine bir konuda yardim edince nasil rahatliyorsunuz.

RUH ACI CEKER, BEDEN HAYKIRIR demis birisi bulamadim kim? ama kim demisse guzel demis gelin bu ruha da  bedene de aci cektirmeyelim.

Bu benim listem, sizinkileri yazarmisiniz stresle bas etmek icin birbirimize faydali olalim.


15 yorum :

  1. stressiz bir yaşam nasıl olurdu hayal etmesi bile zor her an bizimle olduğu için evde işte ... Bazen keşke hiç bir şeyi takmayan biri olsaymışım vurdumduymaz vur patlasın çal oynasın olsaymış .... Neyse ben pek başa çıkamıyorum sanırım yöntemlerini bazen bende yapıyorum ama bunu yaşam biçimi haline sokmak gerek sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hazel haklisin yasam bicimi haline getirmek lazim, ben bile yillardir ugrastigim halde bazen yeniliyorum strese.Bende bazen diyorum ki niye beni boyle hassas yarattin ama yapacak bir sey yok, denemeye devam. Bu arada haddim olmadan bir tavsiye, sen daha cok gencsin lutfen bas etmeyi ogren pis stresle, sevgilerimle.

      Sil
  2. Evet maalesef her şeyin sebebi hakikaten o, gerginlik, sürekli bir endişe hali her tür hastalığın tetikçisi, ruhumuz dingin, huzurlu, endişesiz, gerilimsiz olacak ki, beden de mutlu olsun. Listenize naçizane önerilerim bir kedi almak ama öyle stres geçene kadar geçici, bakması zor gelirse, kanepeleri koltukları tırmalarsa yine sokağa atarım diye düşünenlere göre değil bu önerim (söz meclisten dışarı), ölene kadar hastalıkta sağlıkta, iyi günde, kötü günde layıkıyla bakmaya hevesli, istekliyse insanın kedisi olsun kedi stres topudur stresi alır:) tabii köpek de olabilir...ama apartmanda köpek bakmak zor olacağından kedi daha uygun ..tuvaletini de kuma/toprağa yaptığından ideal..

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar naziksiniz, tesekkur ederim guzel tavsiyeniz icin. Bende kedi, kopek bilimum dostlar hep oldu ve olacak cunku onlarsiz bir hayat dusunemiyorum. Herkese tavsiye ediyorum bende ama o sokaga birakanlar yok mu onlari, onlari elime gecirsem siddete karsi oldugum halde doverim inanin, Daha cok canlinin mutlu olmasi dilegimle, sevgiyle kalin.

      Sil
  3. Sevgili Mukaddes stresle doğru mücadele yöntemlerini uygulamaya çalışan bir insan olarak söylemiş olduğun her şeye katılıyorum. Özellikle başkalarının ne söylediğini önemsememek gerekiyor, senin de dediğin gibi ağzı olan konuşuyor. Gülmek de en güzel ilaç... Bön bön düşünüp tırnaklarımızı yiyeceğimize gülelim daha iyi öyle değil mi ama canım benim... Sevgiyle öpüyorum ve senin aracılığınla herkese neşeli günler temenni ediyorum...

    YanıtlaSil
  4. Guzelcigim tam dogru yere parmak basmissin, ya bob bon dusunecegiz ya da gulecegiz. Ben yillarca isyan ederek yasadim erken kayiplarim yuzunden inan hicbir ise yaramadi. O yuzden herkese olumlu olmayi tavsiye ediyorum. Sevgilerimle guzel insan.

    YanıtlaSil
  5. Ben de bir şey eklemek istiyorum izninizle. İnsanlardan ne kadar az beklentiye girersen o kadar az hayal kırıklığına uğruyorsun ve mutlu oluyorsun. Ummak küsmektir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sayfa size feda olsun izin ne demek. Kesinlikle her harfine katiliyorum yazdiginizin, az kirilmak icin az beklenti. Dogru bir tespit. Mutlulugun cok oldugu bir hayat diliyorum hepimize. Sevgilerimle.

      Sil
  6. Gülümsemek gerçekten de işe yarıyor, net. Ama bana göre en belirgin yöntem anı yaşamak. Ve sorun yaptığımız şeyleri de sorgulamalıyız. Bu sorunu bu kadar takacak bir durum var mı? Atıyorum bir sağlık sorunu mu mesela? Biraz da kişilik meselesi tabii.

    YanıtlaSil
  7. Ani yasamak eger basarilabilirse en net cozum dediginiz gibi ama cogumuz beceremiyoruz, keske becerebilsek. Vurdum duymaz olsak takmasak hicbir seyi ne guzel olur degil mi? Tesekkur ederim zahmet edip yorum biraktiginiz icin, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Hiç bir şeyi takmasak demiyorum :) Taktığımız şeyi sorgulamamız gerekiyor, en stresli anımızda birden dönüp kendimize bakmamız gerekiyor, bence bu etkili bir yöntem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladim simdi seni tam olarak sevgili fildisinden kule, tekrar aciklama birakma nazikligini gosterdigin icin cok ama cok tesekkur ediyorum, hakikaten cok naziksin. Sevgilerimle.

      Sil
    2. Simdi seni tam olarak anladim sevgili fildisinden kule, tekrar aciklama nezaketi gosterdigin icin cok ama cok tesekkur ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  9. bir enstrüman çalmak da stresi azaltır, resim yapmak , her gün yürümek, komik film izlemek, kahkaha atmak, bol su içmek , limonlu su içmek, spor yapmak, yatmadan önce egzersiz yapmak.
    bir de yazmak. hergün neye kafayı taktın? niye taktın? taka taka nereye varacak diye hergün yazın bakalım .. sonuçta en geç 1 ay sonra takmamayı öğrenmiş oluyor insan.Ama cidden yazın , takılan şeylere yeniden bakmak , daha sağlıklı kafa ile değerlendirmek lazım. Sonra da gerisi geliyor , ay anlatamadım ben sanki yaaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizi cok iyi anladim, bir hobi edinip devamini getirirsen vucut rahatliyor ve stres kalkiyor ortadan demek istiyorsunuz sanirim. Onerdikleriniz cok guzel seyler ve hepsi birden bile yapilabilir. Onemli olan azimle devam etmek. Sevgiler.

      Sil