Cumartesi, Nisan 26, 2014

Iyilikler cogalsin ve iyiler kazansin istiyorum


Hadi bugun farkli bir sey yapalim, etrafimiza farkli bir gozle bakip kimin hayatina ufacik bir renk, yasamina bir mutluluk, yuzune bir gulucuk nasil kondurabiliriz onu dusunelim.
En basta kendimizi bir mutlu edelim ki!.. mutlu insan ancak baskasina mutluluk verebilir sonra birilerinin hayatina dokunalim yumusacik bir sekilde. 
Benim birkac onerim var severek uyguladigim elimden gonlumden geldigince, siz de kendi eklemelerinizi yapip mutluluguna sebep olursaniz bir canlinin en az o canli kadar mutlu olacaksiniz, bana inanin.

O kadar zor degil yeter ki isteyin!

- Sevgili esiniz her sabah kahvalti hazirlayip hepinizi okula ise gonderiyor, hadi bugunun farki ona yemek ya da ev isi yaptirmamak olsun. Simartin onu bir gunlugune bile olsa kendini prenses gibi hissetsin, cok daha fazlasini hakediyor ama... Kucuk bir ipucu vereyim size "Kadininizi ciceksiz birakmayin."

- Cocugunuz uzun zamandir sizinle parka, sinemaya ya da herhangi bir yere gidip beraber zaman gecirmek istiyor, bugune kadar yogunluktan yorgundunuz ve ertelediniz bu tip paylasimlari anliyorum ama, hadi bugun cocugunuzla zaman gecirin, "mutlulugun resmi" nasil cizilirmis gostersin size.


- Anneniz babaniz yaslanmis artik her ise kosturamiyor sizden bekliyorlar bircok seyi ve sizde diyorsunuz ki; benimde sorumluluklarim var hangisine yetiseyim, zamanim yetmiyor her seyle ilgilenmeye!..demeyin demeyin oyle arada bir onlari yemege cikarin, telefon acin birakin sitem etsinler sinirlenmeyin, olmadi bir minicik hediyeyle kapilarini calin, bir cay icmelik bile olsa zaman ayirin... Onlar basimizin taci kaybedince cok uzuluyor insan, eksiliyor hayata karsi.

- Arkadasiniz uzun zamandir maddi zorluk cekiyor, hay allah bende de yok ki! vereyim diye uzuluyorsunuz! Arkadasiniza guveniyorsaniz odeme konusunda, hadi ona kefil olup bir baska arkadasiniza borc sorun onun icin. Birinin bir sorununun cozumu olun bakin nasil iyi gelecek. Ne alaka demeyin bir deneyin, tarifi mumkun olmayan bir huzur duyacaksiniz...

- Evinizde yapin kekinizi kurabiyenizi ya da alin hic onemli degil, dikin, orun ya da toptan bir yerden giysiler alin, tek basina yetmiyorsa gucunuz birkac arkadas toplanin en yakin cocuk esirgeme kurumuna goturun. Belki o gun bir cocugun dogum gunudur ve sizin hediyeniz onun dunyasina isik olup, buyuyup aile oldugunda basarisinin sirrini cocuklarina anlatirken sizin ruhunuz mest olacaktir.

- Biliyorum hepimizin yasami kolay degil ve halledilmesi gereken problemlerle dolu, birbirimize bile zaman ayiramiyoruz ama arada bir gonullu olarak bir yardim derneginde, hayvan barinaklarinda gidip sadece yardim etsek ve o yardimin huzuruyla evimize donerken gokyuzune yuzumuzu donup; "Ben kendimi cok seviyorum, inaniyorum ki ben iyi insanim." desek inanin guzel Allah'im size hak verecektir...

Dunyayi guzellik kurtaracak sevmekle baslayacak her sey... 

17 yorum :

  1. Sevmek sorumluluk demek. Seviyorum demekle olmuyor, sorumluluklarını yerine getireceksin. Bu sorumluluklar bazen zor geliyor. Bizden beklenenleri duymazlıktan, görmezlikten gelip, erteliyoruz. Sonunda pişmanlık olacağını bile bile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet son yillarda hele daha zor geliyor sevmekle beraber gelen sorumluluklar. Uc maymunu oynuyoruz gercekten, aldi basini gidiyor duyarsizliklar. Ne diyelim sizinle sloganimizi tekrar edelim "benim hala umudum var". Sefalar getirdiniz.

      Sil
  2. Hepsi doğru, en çok da son paragrafınız. Bir çoğumuz kendi dünyamızla boğuşurken, hiç tanımadığımız belki de tanımayacağımız insanları fark edemiyoruz. Yalnızken daha kolay oluyordu, ama çocuklar sorumluluklar derken unutuyoruz. En kısa sürede önerinizi yapacağım, teşekkürler hatırlattığınız için. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni cok mutlu etti, hele ki bu kadar sicacik ve durust olunca iyice mest oldum. Oyle harika bir sey yapmis olursunuz ki, bir de bakarsiniz o gun birinin dogum gunu olur siz onun gonlunu yapinca Allah'ta sizin gonlunuzun muradini gerceklestirir. Cok tesekkur ederim tekrar guzel yorumunuz icin cok ama cok sevgiyle yasayin.

      Sil
  3. "Yaptığınız şeyle mutlu olduğunuzda mutlu da edersiniz." Yaşam felsefesi olarak erken yaşlarda edinebilirse süper oluyor. Ona göre işinizi gücünüzü seçiyorsunu.
    Benim gibi biraz geç kalınca epey ter döküyorsun. Yine de ümitli olmak iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seni hic tanimadim belki de hic tanimiycam ama hissettigim bir sey var sen cok guclu, guzel ruhlu bir insansin sakin gec kaldigini dusunme. Insanin yukari cikabilmesi icin dibe vurmasi lazim once, ben kac kere dibe vurdum bir bilsen ama her yukari ciktiginda daha gucleniyor insan. Sevgili Perim benim, rica ediyorum olumlu seyler dusun, hayalllerini sakin birakma. Her sey daha guzel olacak inan...

      Sil
  4. Annem annem yine dokturmussun guzel duygularini. Bana ogrettiklerini okudukca ne kadar dogru yetistirmissin beni diye sukrediyorum. Seni seviyorum annesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anasinin kuzusu, cigerimin kosesi bende seni her seylerden daha cooook seviyorum, ne mutlu bana senin gibi bir evlada sahibim. Allaha sukurler olsun.

      Sil
  5. Mutluluğu ertelemeyin çünkü hayat çok kısa :)
    Sevgi pıtırcığı oldum ben bugün :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevsinler senin gibi pitircigi. Guzel gozlerindeki gulumseme hic bitmesin sevgiyle uzun yasa.

      Sil
  6. Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Fakat insanlar da az değişmedi değil hani, çoğu mutasyon geçirip Sarkozy gibi oldu :) Zaman zaman sevdiğin insanlara bile güvenemiyorsun; içinde ne çıkacağı belli olmayan fal sakızı gibiler. Bu yüzden zaman zaman onlar için uğraşmamızı bize anlamsız hissettirebiliyorlar. Fakat içinizde iyilik yapma isteği varsa zaten, pişmanda olsanız yapıyosunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ayy sevsinler kimler gelmis beni ziyarete, zeki insan gelmis de bana yorum birakmis, tesekkur ederim. Canim tabi ki hepimizin icinde iyisi var kotusu sececegiz. Aklin yolunu kullanarak "ki bu senin icin cok basit" kendimizi ne iyilik yapmaktan, ne de insanlari sevmekten mahrum etmeyecegiz. Hele hele bir cocugu sevindirebilmek dunyanin en keyifli hali. Fal sakizlarina ve sana kendini pisman hissettirenlere fazla vakit harcama, etrafta daha cok hakedenler var. Sevgili Admin sen farklisin bunu unutma, sevgilerimle.

      Sil
    2. Esta piti piti efem ne demek her daim gelirim :)
      Evet artık öyle yapıyorum zaten, haketmeyenlere nanik yapıp, hakedenlere doğru yol alıyorum. Hatta çok manyak projelerim var, ama henüz çalışma aşamasındayım; sırf birilerini mutlu edebilmek adına ;)
      Sevgiler.

      Sil
  7. Etrafini umursaadan yasayan insan yanliz kalmaya mahkumdur..Guzel bir yazı ,yuregine saglik..

    YanıtlaSil
  8. Tesekkur ederim yorumunuz ve yazimi begendiginiz icin.Hos geldiniz, sefalar getirdiniz. Sevgiyle yasayalim hepimiz.

    YanıtlaSil
  9. Bunlar yüregi sevgi ile dolu ,güzel bir insânin ,güzel önerileri. Tesekkürler,hatirlattigin icin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylar sonra yorumunu gordum ve yanitlamadigimi fark ettim ne uzuldum bir bilsen...Lutfen ozurumu kabul et, ben boyle atlamalar yapmamaya gayret ediyorum ama olmus, cok cok ozurler dilerim. Affedildigimi dusunerek sevgilerimi gonderiyorum.

      Sil