Cumartesi, Nisan 05, 2014

Sukretmemiz lazim






Son zamanlarda gozlemledigim bir hal var hepimizde: Toplum olarak yakiniyoruz! nasilsin diye sor birine, sorduguna soracagina pisman oluyorsun. Off aman off! dunyanin butun gailesi onun uzerindeymis gibi basliyor yakinmaya, iyiyim dese sanki kizacak birileri ona. Dikkat edin konustugunuz insanlara fark edeceksiniz ki herkes bir sekilde kiyisindan kosesinden iki lafin arasina bir yakinma sokusturuyor.
En kotusu de ben yapmiyorum diyen herkes bir sure sonra basliyor yakinmaya, grip gibi bulasiyor hepimize.



Yasam kosullarindan, yasadigimiz yerden, okuldan, arkadaslarimizdan, esimizden, isimizden ve sanirim en cok havalardan yakiniyoruz!

Bu arada onemli bir nokta var, yakinmamiza sebep olan bazi olaylar tamamen kendi secimlerimiz yuzunden ama olsun biz gormeyelim bu gercegi, yakinalim...

Bunca yakinacak sey arasinda

Hic mi sukretmemiz icin bir sebep yok, ya da biz mi gormek istemiyoruz? simdi hemen burada bir durup dusunur musunuz neler icin sukredebiliriz, neler var hayatimizda mutlu olmamiza sebep diye? inanin cok sey bulacaksiniz. Vallahi de billahi de cok sey var, hem de o kadar cok sey varki etrafimizda kendimizi iyi hissetmemiz icin yeter ki "gonul gozumuzu" acik tutalim.

Mesela
Dunyada su anda binlerce insan bir nefes daha fazla alabilmek icin tedavilerin en agirini yasarken, biz bir sivilceyi deve yapiyoruz; binlerce cocuk daha tarama sansini elde edemedigi  saclarini kaybedip hastane odalarinda kollarinda serumlarla uyurken biz sacimizin cinsinden ya da yatagimizin kucuklugunden hayatin bittigini dusunecek kadar bencil olabiliyoruz.



"Afrikaya ilac gondermeye karar vermistik  fakat hepsinin uzerinde 'tok karnina' yaziyordu." demis
Charles Bukowski, yanlis mi soylemis? Afrika'da yuzlerce cocuk her gun acliktan olurken biz yemegin etinden, yagindan, salcasindan yakiniyoruz...

Saglikli olmamiza ragmen, karnimiz tokken, sevdiklerimizin sesini duyabilme ve istedigimizde sarilabilme sansina sahipken, yuruyebildigimiz icin ve uzanip bir eli tutabilecek ellerimiz varken ve daha sayilabilecek onlarca guzel seye sahipken  "SUKRETMEMIZ" gereken yerde niye yakiniyoruz acaba?








19 yorum :

  1. Bunu hep yapıyoruz, maalesef :) Yanlış olduğunu bile bile gereksiz şeyleri dert ediyoruz. Aslında şükrediyoruz ama dediğiniz gibi etrafımızdaki bazı insanlardan etkileniyoruz galiba. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin zaman zaman gereksiz seyleri dert ettigi oluyor, elimizden geldigince bu zamanlari kisa tutarsak ruhumuzu yaralayip, bedeni haykirtmayiz diye dusunuyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Sevgili Mukaddes; o kadar haklısın ki daha yazı başlığına tıklarken kayda değer kelamlar edeceğinden emindim...İnsanoğlunun; nankörlüğünden dem vurmak olsa gerek..Bizim doğamızda, bizim yaratılışımızda bir memnuniyetsizlik var zaten;) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele sen dur bakalim sevimli "kiz cocugu"daha nisanin var, dugunde gobekler atacagiz beraber. Maalesef guzelcigim yaradilisimizda bir olumsuzluk var ama ben cicegi burnunda gelin adayi olan sana cok olumlu yasayacagin guzel bir gelecek diliyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  3. şükretmemiz gereken mutlaka çok şey var, dediğiniz gibi en başta sağlıklı olmak..şikayet ediyoruz ama şükür de ediyoruz, en azından ben ediyorum kendi adıma konuşayım...ençok da kirada oturmadığım için şükrederim rahmetli babam sağolsun...:) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne guzel sukretmek icin onemli bir sebebiniz var ve siz bunu hatirliyorsunuz. Babanizin mekani cennet olsun, Allah sizlere uzun omurler versin insaallah. Sevgilerimle.

      Sil
  4. Bunu hep yapıyoruz..şükretmeyi aklımıza gelince yapıyoruz..yokluk ya da hastalık çekmeyen bilmez..kalemine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef zorda kalmadikca sukretmiyoruz, ne yapalim elimizden geldigince asilayalim bizden kucuklere diye dusunuyorum. Bu arada yemekleri goruyorum ve cok begeniyorum, ellerinize saglik.

      Sil
  5. Sevgili Mukaddes elbette şükretmeliyiz ama bazen hayatın yükü sırtımıza o kadar ağır geliyor ki zaman zaman sitemkar ve isyankar olabiliyoruz. Halbuki hayatta şükredecek o kadar çok şey var ki...Sevgiyle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Haklisin canim cok haklisin bazen hepimiz isyan ediyoruz, insaniz nihayetinde canimiz cok yaniyor ve yeter diyoruz. Mesela ben bugun sizler gibi insanlari tanidigim icin sukrediyorum inanki. Sevgiyle opuyorum, iyi bak kendine.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar, bloğunu yeni keşfettim ve yazılarına bayıldım, ben de hemen takibe aldım seni.. :) Hazioz'a konuk yazar olarak yazını gönderdiğini gördüm, ben de bloğumda konuk yazar ağırlıyorum, ve senin de yazılarına yer vermeyi çok isterim :) Eğer sen de istersen gamzey1989@hotmail.com adresinden iletişelim :))
    bu arada blog adresim: http://whiteglaze.blogspot.com.tr/
    Sevgilerimle.. :)
    Beyaz Sır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldiniz efendim, sefalar getirdiniz bloguma. Seve seve yazarim senin sayfandada. Yazilarimi begenmene cok sevindim tesekkur ederim. Sana email atacagim sevgili Beyaz Sir, sevgilerimle.

      Sil
  8. Sevgili Nermin benim söyleyeceklerimi yazınca bana bir şey kalmamış.:) İnsanın bir de yaratılışında var. Elindekinin daha iyisini istemek. Yoksa gelişemezdik. Önemli olan insanlığımızı koruyarak ve gelecek nesilleri de düşünerek yaşanır bir dünya bırakabilmek. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onemli olan nokta tam sizin dediginiz gibi yarinlara iyi seyler birakmak sevgili perim. Yorumun icin tesekkurler, srvgilerimle.

      Sil
  9. Şükretmeyi alışkanlık haline getirdiğimden beri hayatımdaki zorluklar azaldı, her şey çok daha kolaylaştı..
    Ben olumlu düşünmenin ve şükretmenin sihirli gücüne gerçekten de çok inanıyorum.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ayni sekilde inanc icindeyim sevgili evde yazar. Seceneklerimiz hayatimizi olusturuyor, ya kavga edecegiz her seyle ve mutsuz olacagiz ya da sukretmeyi ogrenip huzur bulacagiz, karar bizim. Seni tebrik ederim tekrar guzel bir basari yakaladin. Gule gule kullan hediyeni, sevgilerimle.

      Sil
  10. Evet sukretmemiz lazım ama biz insanlar elimizdekinin değerini ancak kaybedince anlıyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yuzden ne yapiyoruz sevgili arkadasim bilenler bilmeyenlere ogretiyor, gorevimiz gibi. Seni bu konuda cok faydali hissediyorum etrafin icin, bana bile etkilisin o kadar uzaktan. Kaybetmeden bilelim ne olur her seyin kiymetini, gec olmadan. Sevgili arkadasim oyle bir dua varki sana edecegim. "YUREGIN HIC USUMESIN."

      Sil